16 azimat untuk semoga berjaya, diiktiraf di seluruh dunia

Sejak sekian lama, orang telah berusaha memperoleh jimat dan azimat yang akan membolehkan mereka melindungi pemiliknya dari masalah dan mata jahat dan memikat kemakmuran, kejayaan dan kemakmuran ke dalam rumah. Semua kepercayaan ini bertahan hingga ke hari ini dan diperoleh secara aktif oleh banyak pihak. Pertimbangkan azimat yang paling penting untuk keberuntungan dan kesejahteraan.

Acorn pertama

Jimat untuk semoga berjaya - acorn

Cukup sekadar meletakkan biji bunga di ambang tingkap dan anda tidak boleh takut dengan serangan kilat dan kebakaran. Kepercayaan ini telah turun ke zaman kita dari kaum Viking, yang takut kepada dewa Thor.

Tapak kuda ke-2

Jimat untuk nasib baik - tapal kuda

Walaupun pada zaman dahulu, kuda itu dianggap sebagai pembantu yang paling kuat dan setia. Oleh itu, hingga hari ini, tapal kuda dipercayai membawa kesejahteraan dan kebahagiaan dalam urusan pemiliknya. Pesona berbentuk tapal kuda di pintu depan dapat menyekat jalan semua masalah dan kemarahan.

Dreamcatcher ke-3

Penangkap impian jimat - melindungi daripada mimpi buruk

Jimat ini juga berasal dari budaya masyarakat India. Ia membolehkan anda melindungi daripada mimpi buruk. Dipercayai bahawa penciptaan jaring jenis ini diajar oleh labah-labah yang diselamatkan dari kematian oleh seorang wanita India. Di pusat adalah mustahak untuk meninggalkan ruang kecil di mana impian kaya datang dan rangkaian lain mengumpulkan semua yang buruk.

Mata Jahat ke-4

Jimat mata jahat - melindungi dari mata dan kerosakan mata yang jahat

Jimat ini datang kepada kami dari Timur Tengah. Tindakan utamanya bertujuan melindungi dari mata jahat dan bahaya. Satu mata berada di batu. Memandangkan permintaan yang tinggi untuk jimat ini, anda pasti yakin dengan kemampuan magisnya.

5. Scarab

Jimat untuk semoga berjaya - scarab

Benar-benar dianggap sebagai binatang suci kuno Mesir, oleh itu semua jimat dengan gambarnya dihargai dan dirasakan pada tahap yang istimewa. Jenis serangga ini merangkumi kelahiran semula (atau transformasi ke dunia lain).

Jimat Ankh Ke-6

azimat Mesir kuno - Ankh

Jimat Mesir kuno tertua yang hanya tersedia untuk firaun. Diyakini bahawa dengan bantuan gambar dan simbol ankh, para dewa menghidupkan kehidupan kekal setelah kematian.

7. Syiling

Syiling bertuah adalah simbol kesejahteraan kewangan

Hari ini adalah jimat yang paling biasa yang melambangkan kesejahteraan dan kejayaan kewangan. Sekiranya anda menjumpai duit syiling yang jatuh terbalik, itu adalah petanda baik dan anda boleh mengambilnya sendiri. Sekiranya tidak, lebih baik biarkan di tempatnya. Lucky Coins boleh dibawa ke dalam dompet, beg tangan, poket pakaian luar anda, dan barang peribadi yang lain.

Babi ke-8

Jimat untuk keberuntungan dan kemakmuran - babi

Ini adalah simbol kebahagiaan dan kesejahteraan dalam keluarga. Di negara-negara Asia dianggap jimat kesejahteraan kewangan. Di China, ia adalah simbol ketekunan dan kerja keras. Itulah sebabnya bank piggy masih tersebar luas dalam bentuknya hari ini.

9. Kaki kelinci

Selamat Lahir azimat - kaki arnab

Hanya kaki belakang haiwan yang berkaitan dengan kelahiran yang dapat berfungsi sebagai azimat. Itulah sebabnya jika anda bermimpi menjadi ibu bapa, belilah. Kaki arnab juga dapat meningkatkan kebahagiaan dan kesejahteraan kewangan.

10. Buddha Ketawa

Jimat kesihatan dan kesejahteraan keluarga - Buddha yang ketawa

Angka-angka dan juga gambar yang sederhana dapat membawa kesejahteraan dan keberuntungan. Untuk mengaktifkan tenaga yang betul, penting untuk meletakkan jimat jenis ini di sebelah barat apartmen. Apabila anda membeli jimat Buddha yang tertawa, anda dapat menghargai peningkatan kesihatan dan kesejahteraan keluarga.

Kodok pokok ke-11

Jimat untuk kekayaan - katak berkaki tiga

Jimat ini datang kepada kami dari Asia. Semasa membeli, cari duit syiling di mulut kodok. Ia mesti mempunyai hieroglif di atasnya. Anda mesti meletakkannya supaya tidak menghadap pintu. Jika tidak, aliran tenaga wang mengalir.

12. Mata Kucing

Mata kucing jimat - dari mata jahat atau bahaya

Ini adalah salah satu jenis batu separa berharga yang melindungi pemiliknya dari mata jahat atau bahaya. Jimat itu juga membolehkan anda mengatasi banyak kesukaran dalam hidup. Anda sering dapat mencari jimat ini kepada penjudi kerana melindungi dari kerugian kewangan yang cukup besar.

Butang ke-13

Jimat untuk kunci keberuntungan dan keberuntungan

Dipercayai bahawa kunci seperti itu dapat membuka jiwa setiap orang, mencapai kesejahteraan, kejayaan dalam hidup dan kesihatan yang baik. Di Jepun, orang berpaling kepada dewa untuk meminta pertolongan atau nasihat dengan bantuan kunci tersebut.

gajah ke-14

Jimat gajah simbol umur panjang dan kebijaksanaan

Haiwan ini boleh membawa kejayaan dalam apa jua bidang aktiviti. Sepasang gajah dengan batang yang diangkat dan diregangkan adalah simbol keramahan. Jimat gajah melambangkan umur panjang dan kebijaksanaan, yang akan membolehkan anda mencapai bukan sahaja kemakmuran, tetapi juga kesejahteraan keluarga.

Semanggi ke-15 dengan empat kelopak

Semanggi empat daun jimat - membawa tuah dan cinta

Jimat yang jarang berlaku yang membawa keberuntungan dan cinta, harapan dan iman bahawa kehidupan akan menjadi seperti yang anda mahukan.

16. Ladybug

Ladybug jimat - membawa tuah kewangan

Dipercayai akan membawa kebahagiaan kewangan kepada mereka yang berada di telapak tangan anda. Berdasarkan jumlah tempat, seorang gadis dapat mengetahui berapa banyak anak yang akan ada pada masa akan datang.